неділя, 12 листопада 2017 р.

Чудо посадки на річку Хадсон…

Ця подія відбулася 15 січня 2008 року. Вона пригадує сценарій авіаінцидентів, реконструкцію котрих можна побачити в серії передач Розслідування авіакатастроф на каналі National Geographic Channel[1]. Однак різниця полягає на тому, що в цій авіакатастрофі на річці Хадсон всі 155 пасажирів вижили, а саму подію назвали «найбільш успішною вимушенoю посадкою на воду в історії американської авіації»[2].

Це мав бути звичайний політ з місцевого аеропорту Нью-Йорка – Ла-Ґуардія до Міжнародного аеропорту Шарлотт/Дуглас, що знаходиться в штаті Північна Кароліна[3]. Рейс 1549 компанії US Airways[4]. Погода була сонячна, день хороший. Температура в Нью-Йорку приблизно -7°C (20°F)[5]. Екіпаж літака був досвідчений. Командиром повітряного су́дна був 57 річний Чеслі Салленбергер «Саллі», який розпочав свою кар’єру в Військово-повітряних силах США, а потім починаючи з 80-х працював пілотом комерційних авіаліній. Другим пілотом того дня був Джефрі Скілс, котрий налітав близько 15643 години в комерційних авіалініях на інших літаках, але за штурвалом Airbus A320-214 був вперше. Стюардесами були Донна Дент, Дорін Велш і Шейла Дойл[6].

Фото. 1.  Пасажири Рейсу 1549 під час евакуації. Річка Хадсон | Джерело: Вікіпедія

Після вильоту з аеропорту Ла-Ґуардія, за нещасливим збігом обставин, літак зіткнувся зі зграєю птахів – Казарок канадських розміри котрих подібні до розмірів звичайних качок. В результаті, зіткнення двигуни вийшли з ладу, перестали працювати і загорілися. Зникла тяга і літак почав стрімко знижуватися. Автопілот в таких умовах не працював, тому капітан літака перейшов на ручне керування в той час коли, другий пілот відчайдушно намагався завести двигуни слідуючи інструкціям короткого довідника, який долучають до літака[7]. Салленбергер мав секунди, щоб прийняти рішення: чи повертатися в Ла-Ґуардію чи спробувати приземлитися неподалік в аеропорту Тетерборо в Нью Джерсі? Однак, втрата висоти змусила капітана літака прийняти ризиковане рішення яке і так здавалося неминучим. Серед двох нових варіантів, які диктувала ситуація: або посадити літак на річку Хадсон з шансом вижити, або спробувати долетіти до одного з аеропортів і розбитися в густонаселеній території Нью-Йорка з великими втратами не тільки серед пасажирів але і серед ньюйорківців. Салленбергер вибрав перший варіант – посадку на воду.

Рішення було дуже небезпечне тому, що майже всі аварійні приземлення комерційних літаків на воді закінчувалися катастрофою. Один з найбільш відомих таких випадків – це катастрофа рейсу 961 Авіаліній Ефіопії[8] в 1996 році. Відомо, що після того, як літак викрали і в нього закінчилося паливо, аварійна посадка на воду закінчилася трагічно. З 175 пасажирів вижило тільки 45. Літак при зіткненні з водою розвалився на частини. Доля невдалого, трагічного приземлення могла спіткати також і Рейс 1549, але капітан Салленбергер зробив посадку під кутом 11 градусів, що запобігло руйнації фюзеляжу літака. Вижили всі. Того дня літак був у повітрі всього лише 04 хвилини 39 секунд[9]. Інцидент ввійшов в історію авіації, як одне з вдалих приземлень на воду температура котрої була близько -5°C (41°F).

Після порятунку, екіпаж чекало розслідування Національної ради з безпеки на транспорті, яка після детального вивчення справи і пошуків «людських помилок» членів екіпажу, визнала, що вони діяли відповідно до ситуації. Подію аварійної посадки на воду назвали «Чудо посадки в річку Хадсон». В 2016 році вийшов фільм-драма під назвою «Саллі» в якому Том Хенкс грає головну роль – капітана Чеслі Салленбергера «Саллі». Там частково показано, як все відбувалося. Крім того, є ще багато інших документальних фільмів в яких цю подію дуже детально проаналізовано.

На закінчення підкреслити, що найголовніше це те, що всі хто перебував на борту Рейсу 1549 залишилися жити.


Також рекомендуємо на тему

авіації: Про популярність авіаподорожей в США

міста Нью-Йорк: З історії Манхетена. Частина І

                            З історії Манхетена. Частина ІI

штату Північна Кароліна: Стрілянина в Чарльстоні…



[1] Mayday, Air Disasters. National Geographic Channel

[2] Слова представника Національної ради з безпеки на транспорті (National Transportation Safety Board (NTSB)) Kitty Higgins - “the most successful ditching in aviation history”, див. (11/11/2017) http://nypost.com/2009/01/17/quiet-air-hero-is-captain-america/

[3] LaGuardia Airport (New York) - Charlotte Douglas International Airport (Charlotte, North Carolina)

[4] US Airways Flight 1549

[5] http://edition.cnn.com/2009/US/01/15/new.york.plane.crash/

[6] Пілоти: Chesley B. "Sully" Sullenberger і Jeffrey B. Skiles, стюардеси: Donna Dent, Doreen Welsh, and Sheila Dail. див. (11/11/2017): https://airandspace.si.edu/multimedia-gallery/web11386-2010640jpg

[7] Quick Reference Handbook (QRH)

[8] Ethiopian Airlines Flight 961

[9] див. (11/11/2017): http://www.nj.com/hudson/index.ssf/2009/01/timeline_released_of_us_airway.html

Немає коментарів:

Дописати коментар